سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفتر سررسید پلنر و وسایل هنری اردیبهشت

اردیبشهت

گروه هنری تولیدکننده دفتر سررسید پلنر و وسایل فانتزی
نظر

یادگیری موسیقی قاعده و قانون خاصی دارد که می‌توانید با یادگیری آن، وارد هنر موسیقی شوید. برای یادگیری هر چیزی نیاز به دفتر آن دارید، برای موسیقی باید دفتر نت موسیقی بخرید. یادگیری موسیقی یا نت نویسی مانند یادگیری یک زبان جدید است که باید از پایه و اساس آن را یاد گرفت. نت در واقع الفبای موسیقی است، اولین بار از نت نویسی در اروپا و کلیسای کاتولیک برای هماهنگی در زمان سرودهای مذهبی استفاده کردند که بعدها به کلیساهای باروک و رنسانس منتقل شد. امروزه در تمام بخش‌ها می‌توانید موسیقی را حس کنید. در حال حاضر نت‌های موسیقی یک زبان رسمی در سراسر جهان فارغ از ملیت می‌باشند. برای نوشتن مقاله چه دفتری برای دفتر نت موسیقی بخریم؟ از سایت اردیبهشت کمک گرفته ایم.

دفتر نت موسیقی
نت نویسی اصول و قواعدی دارد که برای ساخت آهنگ باید ابتدا آن‌ها را بیاموزید. برای آموختن آن؛ علاوه بر اینکه به یک استاد ماهر و حرفه‌ای نیاز دارید، به یک دفتر نت هم نیاز خواهید داشت. اما چه دفتری برای نت نویسی مناسب است؟ یک دفتر نت خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه این مطلب با گروه هنری اردیبهشت تولیدکننده انواع لوازم هنری فانتزی همراه باشید.

دفتر نت موسیقی طرح ذهن 1 کد 16

 

نت موسیقی چیست؟

همانطور که می‌دانید ما انسان‌ها با زبان با یکدیگر صحبت می‌کنیم. در واقع زبان، وسیله برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است. اما نمی‌توانیم با زبان قطعه‌ای اجرا کنیم. اینجاست که جایگاه نت در موسیقی نمایان می‌شود. نت‌های موسیقی در واقع وسیله برقراری ارتباط با دیگران و ساخت موسیقی هستند. نت یک زبان بین‌المللی است و هر انسانی اعم از ایرانی، آمریکایی، روسی و…. اگر در حوزه موسیقی فعالیت کند نسبت به آن شناخت کامل دارد. به عنوان مثال در یک گروه موسیقی افرادی از 10 ملیت مختلف حضور دارند، این افراد با وجود اینکه زبان یکدیگر را نمی‌فهمند اما به راحتی می‌توانند در کنار هم ساز بنوازند. این موضوع یکی از ویژگی‌های مهم نت‌های موسیقی را بیان می‌کند.

پیشنهاد اردیبهشت برای مطالعه بیشتر : برای برنامه ریزی چه دفتری بخریم؟

نت موسیقی

تاثیر دفتر نت در یادگیری موسیقی

یکی از ارکان اصلی یادگیری موسیقی دفتر نت است که در تمام قسمت‌های موسیقی کاربرد دارد. از دفتر موسیقی در کنسرت‌ها، ضبط کردن موسیقی در استودیو و… استفاده می‌کنند. در کنسرت‌ها اگر از دفتر نت استفاده نشود، نوازنده نمی‌تواند قطعه موسیقی را به صورت زنده اجرا کند.
از دفتر موسیقی در یادگیری سلفژ، آواز، خوانندگی، موسیقی و نواختن ساز استفاده می‌کنند. در حال حاضر دفتر موسیقی را به نام‌های music notebook ، sheet music هم می‌شناسند.

دفتر نت موسیقی طرح ذهن 2 کد 17

 

دفتر نت برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد به دنبال آموختن ساز هستند، آموختن ساز هم قاعده و قانون خاص خود را دارد. ابتدا باید بیابید که به کدام ساز علاقه دارید؟ بعد از پیدا کردن ساز مورد علاقه خود نسبت به یادگیری آن اقدام کنید. دفتر نت برای تمام هنرجویانی که به دنبال یادگیری موسیقی و ساز هستند مناسب است. نوع ساز هیچ اهمیتی ندارد، پیانو، گیتار، دف و… آنچه اهمیت دارد یادگیری موسیقی و نت است. با استفاده از دفتر موسیقی می‌توانید با سرعت بیشتری نت‌خوانی را یاد بگیرید. در کلاس‌های موسیقی شما هرآنچه را که یادگرفته‌اید را در دفتر نت یادداشت می‌کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید دفتر یادداشت فانتزی را از سری مقالات تخصصی اردیبهشت مطالعه کنید.

محتوای دفتر موسیقی

نت‌های موسیقی یا همان زبان موسیقی به یکباره بوجود نیامد‌ه‌اند. بلکه قرن‌ها از زمان ابداع آن گذشته تا امروزه به یک خط کامل و بی عیب تبدیل شود. اما چه عبارات یا چه نت‌هایی در دفتر نت نوشته می‌شود؟ به عبارت دیگر محتوای دفتر نت چیست؟

نوشتن کلید سل، نوشتن آکوردها، شکل نت‌ها، علامت سکوت، خط‌های تکمیلی، خط‌های اتحاد و اتصال، محل نقطه افزاینده، سکوت در میزان‌های ترکیبی، سوی دم‌ها و…. همه در این دفتر نوشته می‌شوند.

دفتر نت موسیقی طرح رقص کد 20

 

ویژگی‌های بهترین دفتر موسیقی

دفتر نت ویژگی‌های خاص خود را دارد، توجه به این ویژگی‌ها در زمان خرید کمک می‌کند تا یک دفتر نت مناسب خریداری کنید. در ادامه با ویژگی‌های بهترین دفتر نت آشنا خواهید شد:

  • این دفتر باید حداقل دارای 10 لاین و 5 خط باشد تا بتوان از آن استفاده کرد.
  • برخی از دفترهای نت دارای صفحه برنامه ریزی هستند و این موضوع می‌تواند یکی از ویژگی‌های خوب آن باشد.
  • به دلیل اینکه برای مدت زمان طولانی از آن استفاده می‌کنید و باید آن را برای همیشه پیش خود نگه دارید، سعی کنید از جلدهای با کیفیتی که قابلیت شستشو دارند استفاده کنید.
  • فضای کافی برای نوشتن توضیحات استاد یا هنرجو باید وجود داشته باشد.
  • فاصله بین خطوط باید به اندازه‌ای باشد که به راحتی نت‌ها نوشته شوند.
  • صحافی جلد آن باید به صورت سیمی باشد تا هنرجو به راحتی بتواند از آن استفاده کند.
  • کاغذ دفتر نت باید از جنس مرغوبی باشد تا در زمان نوشتن دچار مشکل نشوید. اگر جنس کاغذ مرغوب نباشد قطعا نمی‌توان برای مدت زمان طولانی آن را نگهداری کرد.
  • برای تدریس آکوردها بهتر است حداقل دو صفحه خطوط حامل با فاصله زیاد داشته باشد.

دفتر نت موسیقی طرح قلب و مغز کد 19

 

راهنمای خرید دفتر نت موسیقی

برای خرید دفتر موسیقی ابتدا باید بودجه خرید را در نظر بگیرید. سپس با توجه به بودجه خرید و نیازتان یک دفتر نت مناسب انتخاب کنید. مراکز خرید تجهیزات موسیقی و برخی از لوازم‌التحریرهای بزرگ بهترین گزینه‌ها برای خرید دفتر موسیقی هستند. در زمان خرید حتما جنس کاغذ، اندازه دفتر، نوع صحافی، جلد آن و… توجه داشته باشید.
توجه داشته باشید که فرم صحافی عمودی، سایز A4، تعداد صفحات بالا و… از ویژگی‌های مهمی هستند که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. دفتر نت بزرگسالان با دفتر موسیقی کودکان متفاوت است. این دفاتر طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند که باعث شده تا هر فردی با توجه به سلیقه‌ای که دارد یکی از این طرح‌ها را انتخاب کند.

دفتر نت موسیقی طرح هنر کد 18

 

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به موسیقی و ساز علاقه دارید، بهتر است نسبت به یادگیری آن اقدام کنید. یادگیری ساز می‌تواند به شکوفا کردن استعداد و آرامش درونی فرد کمک بسیاری کند. همانطور که برای یادگیری به ساز نیاز دارید، برای یادگیری تئوری موسیقی هم به دفتر نت نیاز خواهید داشت. خرید و انتخاب دفتر نت هم یک مقوله جداگانه است که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم. برای خرید دفتر نت موسیقی می توانید از گروه هنری اردیبهشت اقدام به خرید کنید.